Breaking

Τετάρτη, 10 Ιουνίου 2020

ΘΕΜΑ ΥΓΕΙΑΣ (ΔΙΑΤΡΟΦΗ): Τα νεκταρίνια και τα οφέλη τους στην υγεία

nectarines-

Τα νεκταρίνια μοιάζουν με τα ροδάκινα με τη διαφορά ότι σε αντίθεση με εκείνα, έχουν ομαλό, λείο δέρμα. Είναι ένα υγιές φρούτο για να συμπεριλάβετε στη διατροφή σας, καθώς έχει πολλές βιταμίνες και μέταλλα.

Ενα μεσαίου μεγέθους νεκταρίνι έχει μόλις 70 θερμίδες. Επιλέξτε τα νεκταρίνια ως θρεπτικό σνακ ή πασπαλίστε τα με λίγο μέλι για να φτιάξετε ένα υπέροχο θρεπτικό επιδόρπιο.
Τα νεκταρίνια είναι μικρότερα από τα ροδάκινα, έχουν λείο δέρμα και χρυσοκίτρινη σάρκα, που κοκκινίζει στο κέντρο τους. Η κίτρινη σάρκα τους έχει αξιοσημείωτη ροζ χροιά, ένα ξεχωριστό άρωμα και πιο έντονη γεύση. Υπάρχουν περισσότερες από 100 ποικιλίες. Τα νεκταρίνια είναι πιο ευαίσθητα από τα ροδάκινα και μωλωπίζονται πιο εύκολα.
1 μερίδα νεκταρίνια (140 g) περιέχουν:
Θερμίδες: 70
Λιπαρά: 1 g
Υδατάνθρακες: 16 g
Φυτικές ίνες: 2 g
Πρωτεΐνες: 1 g

Β-καροτένιο

Φρούτα και λαχανικά με έντονο κόκκινο, πορτοκαλί και κίτρινο χρώμα, συχνά περιέχουν ένα καλό ποσό β-καροτένιου. Το Β-καροτένιο είναι ένα αντιοξειδωτικό που μετατρέπεται σε βιταμίνη Α στο σώμα. Αν δεν καταναλώσετε αρκετό β-καροτένιο, μπορεί να υπάρξει έλλειψη βιταμίνης Α, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε ανώμαλη ανάπτυξη των οστών, διαταραχές του αναπαραγωγικού συστήματος και, σε σοβαρές περιπτώσεις, ακόμα και σε θάνατο. Το β-καροτένιο προωθεί επίσης την υγεία των ματιών και μπορεί να αποτρέψει την εμφάνιση ασθενειών όπως η εκφύλιση της ωχράς κηλίδας. Ενα φλιτζάνι φρέσκα νεκταρίνια παρέχει 214 mcg β-καροτένιου.

Βιταμίνη C

Η βιταμίνη C στα φρούτα και τα λαχανικά, συμπεριλαμβανομένων των νεκταρινιών, θεωρείται ένα σημαντικό αντιοξειδωτικό που συμβάλλει στην προώθηση της καλής υγείας και μπορεί επίσης να έχει τη δύναμη να προστατεύσει το σώμα από ορισμένες ασθένειες. Ροδάκινα, δαμάσκηνα και νεκταρίνια παρέχουν βιταμίνη C μπορεί να προστατεύσει τα μόρια από τις ελεύθερες ρίζες και άλλες χημικές ουσίες που προκαλούν κυτταρικές αλλαγές. Η βιταμίνη C μπορεί, επίσης, να σας προστατεύσει από τις τοξίνες και τους ρύπους που προκαλούν ασθένειες. Ενα φλιτζάνι νεκταρίνια έχει 7,7 mg του σημαντικού αυτού αντιοξειδωτικού.

Λουτεΐνη

Η λουτεΐνη είναι ένα θρεπτικό συστατικό που προστατεύει τα μάτια και το δέρμα. Θεωρείται σημαντικό αντιοξειδωτικό επειδή προστατεύει από τις ελεύθερες ρίζες, μειώνοντας τον κίνδυνο χρόνιων ασθενειών όπως ο καρκίνος. Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν παίρνουν αρκετή λουτεΐνη στη διατροφή τους γι’ αυτό η κατανάλωση νεκταρινιών μπορεί να αυξήσει το ποσό της στον ανθρώπινο οργανισμό. Ενα φλιτζάνι φρέσκα νεκταρίνια περιέχει 186 mcg λουτεΐνης.
Cypriahealth

Αλλα σημαντικά θρεπτικά συστατικά

Εκτός από τα παραπάνω σημαντικά θρεπτικά συστατικά που προσφέρουν τα νεκταρίνια, παρέχουν επίσης ένα ευρύ φάσμα από άλλες βιταμίνες και μέταλλα, που χρειάζεστε κάθε μέρα. Ενα φλιτζάνι νεκταρίνια προμηθεύει με 2,4 g φυτικές ίνες και 1,5 g πρωτεΐνη. Μια μερίδα νεκταρίνια παρέχει, επίσης, 9 mg ασβεστίου, 13 mg μαγνησίου και 287 mg καλίου. Τα νεκταρίνια έχουν ακόμα σίδηρο, φολικό οξύ, βιταμίνη Κ, καθώς και φυσικά σάκχαρα που βοηθούν στην παροχή ενέργειας.

Επιλογή και αποθήκευση

Τα ώριμα φρούτα είναι αρωματικά και απαλά στην αφή. Αν δεν είναι ώριμα αφήστε τα σε θερμοκρασία δωματίου για 2-3 μέρες για να ωριμάσουν. Ψάξτε για καρπούς με λεία, άψογη επιδερμίδα. Αποφύγετε τα θαμπά, μαλακά ή ζαρωμένα φρούτα, ή αυτά που έχει τρυπήσει το δέρμα τους.
Τα νεκταρίνια μπορούν να διατηρηθούν για πέντε ημέρες σε άψογη κατάσταση εάν αποθηκευτούν σε μια πλαστική σακούλα στο πιο κρύο μέρος του ψυγείου σας.

Προετοιμασία και διαθεσιμότητα

Τα νεκταρίνια μπορούν να χρησιμοποιηθούν και να προετοιμαστούν με τον ίδιο τρόπο όπως τα ροδάκινα, χωρίς να χρειάζεται να τα ξεφλουδίσετε γιατί δεν έχουν χνούδι. Αφήστε το δέρμα τους επάνω στο φρούτο όταν φτιάχνετε πίτες ή φρέσκες φρουτοσαλάτες. Είναι διαθέσιμα από τα τέλη Απριλίου και έως τα τέλη Αυγούστου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου