Breaking

Πέμπτη, 11 Ιουνίου 2020

Γιατί πρέπει να δώσεις ένα όνομα στην «αρνητική» εσωτερική φωνή σου;

Για να διαχειριστούμε καλύτερα τις σκέψεις μας, πρέπει κάποιες φορές να είμαστε πρόθυμοι να παίξουμε, να διασκεδάσουμε και να πειραματιστούμε μαζί τους.


Μια από τις πιο θεμελιώδεις αλήθειες για την κατανόηση του μυαλού μας, είναι η εξής: δεν είμαστε οι σκέψεις μας.
Συχνά ταυτιζόμαστε πολύ έντονα με αυτά που σκεφτόμαστε και αυτά που μας λέει η εσωτερική φωνή μας. Ακούμε έναν ψίθυρο στο πίσω μέρος του μυαλού μας να μας λέει: Δεν είσαι αρκετά καλός/ή, δεν σου αξίζει αυτό ή είσαι αποτυχημένος/η και έχουμε την τάση να εκλαμβάνουμε αυτές τις δηλώσεις ως αδιαμφισβήτητα αληθινές.
Ωστόσο, οι σκέψεις έρχονται και φεύγουν χωρίς να γνωρίζουμε από πού ακριβώς προήλθαν.
Ίσως κατά την παιδική ηλικία σας να ακούγατε τους γονείς σας, τους δασκάλους σας ή άλλες φιγούρες εξουσίας να σας λένε ότι «δεν είστε αρκετά καλοί» και τώρα, μετά από όλα αυτά τα χρόνια, το ίδιο το μυαλό σας επαναλαμβάνει την ίδια δήλωση η οποία έχει ριζωθεί βαθιά στον τρόπο που σκέφτεστε.
Όμως, αυτή η σκέψη δεν αντιπροσωπεύει απαραίτητα το ποιοι είστε. Μπορεί να είναι απλώς ένα υποπροϊόν της ανατροφής, του περιβάλλοντος σας ή μιας συγκεκριμένης κατάστασης που βιώσατε στο παρελθόν.
Η «γνωστική εκτόνωση» είναι μια διαδικασία εκμάθησης του τρόπου με τον οποίο μπορείτε να αποδέχεστε τις σκέψεις σας, ενώ ταυτόχρονα να αποστασιοποιείστε από αυτές.
Αυτή αποτυπώνεται καλύτερα μέσω της χρήσης ορισμένων μεταφορών για τις σκέψεις μας, όπως «νιώθω ένα σύννεφο να με ακολουθεί παντού» ή «οι σκέψεις μου με κατακλύζουν». Αυτές οι μεταφορές μας δείχνουν ότι οι σκέψεις μας μεταβάλλονται συνεχώς. Είναι προσωρινές εμπειρίες με τις οποίες ούτε χρειάζεται να ταυτιστούμε, αλλά ούτε και να προσκολληθούμε σε αυτές.
Ένας αποτελεσματικός τρόπος για να αποστασιοποιηθείτε από τις σκέψεις σας είναι να δώσετε ένα όνομα στην αρνητική εσωτερική φωνή σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου