Breaking

Πέμπτη, 3 Σεπτεμβρίου 2020

Μερικές ιδιαίτερα ανησυχητικές διαπιστώσεις για τον χειρισμό της “υπόθεσης ΕΛΒΟ”

 03/09/2020


Γράφει ο
 ΣΑΒΒΑΣ Δ. ΒΛΑΣΣΗΣ

Τις ημέρες αυτές, έγινε γνωστό από το Jane’s ότι η εταιρεία παραγωγής τεθωρακισμένων οχημάτων Kazakhstan Paramount Engineering (KPE) απηύθυνε επιστολή στον πρόεδρο του Καζακστάν, ζητώντας την συνέχιση της αναθέσεως συμβάσεων για παραγωγή τεθωρακισμένων οχημάτων, μετά την αιφνίδια μείωση των παραγγελιών.

ΠΗΓΗ: ΔΟΥΡΕΙΟΣ

Εκπρόσωπος της ΚΡΕ ανέφερε στις 27 Αυγούστου ότι οι παραγγελίες του Υπουργείου Αμύνης για οχήματα Arlan την περίοδο 2020-2021 μειώθηκαν από 30 σε 11, δίχως να ανατεθεί σύμβαση για το επόμενο έτος. Στην συμφωνία πλαίσιο που υπεγράφη με το υπουργείο τον Ιούλιο του 2017, αναφερόταν η προμήθεια 274 τεθωρακισμένων οχημάτων Arlan και 106 Baryl.

Η εταιρεία υποστηρίζει ότι δίχως νέες προμήθειες, το εργοστάσιο θα κλείσει τον Νοέμβριο και θα κηρυχθεί πτώχευση λόγω χρέους 21,3 εκατ. $. Για να συντηρηθεί η εταιρεία, απαιτείται διατήρηση των παραγγελιών στα ίδια επίπεδα και η εκπόνηση μεσοπρόθεσμης και μακροπρόθεσμης στρατηγικής για τον εφοδιασμό των ενόπλων δυνάμεων της χώρας με τεθωρακισμένα οχήματα.

Επί της ουσίας η εταιρεία ζητεί την χρηματοδότηση των αναπτυξιακών της προγραμμάτων, που αφορούν νέες υπό εξέλιξη εκδόσεις τεθωρακισμένων οχημάτων (τις οποίες ασφαλώς θα κληθεί να αγοράσει το Καζακστάν).

Η Kazakhstan Paramount Engineering είναι κοινοπραξία μεταξύ του Νοτιοαφρικανικού Paramount Group και της κρατικής Kazakhstan Engineering, που συστήθηκε για την παραγωγή τεθωρακισμένων οχημάτων. Η εμπορική σχέση, στηρίχθηκε στην ανάθεση συμβάσεως από το κράτος του Καζακστάν για την προμήθεια του οχήματος Arlan, που αποτελεί την “χειμερινή” έκδοση του οχήματος Marauder της Paramount.

Η παραγωγή στο Καζακστάν ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2015 και μία πενταετία μετά, εμφανίσθηκαν τα όρια του εγχειρήματος που στηρίχθηκε σε συνεργασία με έναν οίκο που τα προϊόντα του έχουν περιορισμένη εμπορική επιτυχία, συνεπώς δεν υφίστανται καλές προϋποθέσεις εξαγωγών. Η δημιουργία της ΚΡΕ στηρίχθηκε σε Σύμπραξη Δημοσίου – Ιδιωτικού Τομέα και με “προίκα” την ανάθεση κρατικής συμβάσεως.

Πρόκειται ακριβώς γι’ αυτό που επεδίωκε να κάνει ο Π. Καμμένος, υποστηρίζοντας ανοικτά την Paramount Group για την εξαγορά της ΕΛΒΟ. Και όλα δείχνουν ότι αυτό που δεν έγινε επί ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, είναι έτοιμη να το κάνει η κυβέρνηση της ΝΔ, με Ισραηλινή κοινοπραξία.

Όλες οι πληροφορίες από κυβερνητικές διαρροές όσο και την ίδια την κοινοπραξία για την περίπτωση της ΕΛΒΟ, δείχνουν ότι αφενός το αντίτιμο που θα καταβληθεί στο Ελληνικό Δημόσιο θα είναι ευτελές, αφετέρου ότι “απαράβατος όρος – προϋπόθεση” είναι προετοιμαζόμενη “προίκα” εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, η οποία θα ανατεθεί για την κατασκευή οχημάτων προς κάλυψη αναγκών του Ελληνικού Στρατού.

Το πρόβλημα με τέτοιες λύσεις, είναι ότι συνήθως έπειτα από μια πρώτη περίοδο “μέλιτος”, όπου η κυβέρνηση μπορεί να λέει ότι έκανε τομή και δημιούργησε θέσεις εργασίας, ο ξένος επενδυτής αναμένει από το κράτος (που θα είναι συνέταιρος) να συνεχίζει να στηρίζει την επιχείρηση, με νέες αναθέσεις έργων. ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου