Breaking

Τρίτη, 5 Ιανουαρίου 2021

Μεγάλη προσοχή στις απανταχού κυρ@τσες! Το εμβόλιο της Moderna «πρήζει» τα… μπότοξ – Πώς αντιμετωπίζεται

moderna

Το εμβόλιο της Moderna προκαλεί επώδυνες παρενέργειες σε όσες/ους έχουν κάνει Botox η έχουν χρησιμοποιήσει άλλα είδη αισθητικής προσθετικής. «Μπορείτε να επιλέξετε στο να γυρίσετε το πρόσωπο σας και να κοιτάξτε αλλού, αλλά δεν μπορείτε ποτέ να πείτε ξανά ότι δεν το ήξερα» (William Wilberforce).

Μια ασυνήθιστη παρενέργεια του εμβολίου Moderna εμφανίζεται σε όσους έχουν κάνει ορισμένου είδους αισθητικές παρεμβάσεις και συγκεκριμένα προσθετικές αισθητικές παρεμβάσεις στο πρόσωπο τους (Botox η γέμισμα με άλλα υλικά προσθετικής αισθητικής).

Σε αυτές τις περιπτώσεις, όλοι οι ασθενείς παρουσίασαν πρήξιμο και φλεγμονή της περιοχής που είχε γίνει η έγινε εκ των υστέρων η αισθητική παρέμβαση.

Μερικοί από τους ασθενείς είχαν προσθετική στα μάγουλα τους μήνες πριν από τα εμβόλια τους, και ένας ασθενής έκανε προσθετική στα χείλη δύο ημέρες μετά το εμβόλιο.

Οι ασθενείς με την λήψη αντισταμινικών και στερεοϊδών αποθεραπεύτηκαν.

Όπως έγραψε η μοριακή βιολόγος Κλεοπάτρα Ζουμπουρλή, στο medlabnews.gr, οίδημα στο πρόσωπο παρουσίασαν μετά το εμβόλιο της Moderna για τον κορωνοϊό άτομα που είχαν πραγματοποιήσει ενέσιμη κοσμητική θεραπεία με fillers.

Σε συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε στις 17 Δεκεμβρίου, η επιτροπή εμπειρογνωμόνων του FDA προειδοποίησε ότι τα άτομα που έχουν πραγματοποιήσει ενέσιμες θεραπείες κοσμητικής φύσης (fillers), π.χ. για ενίσχυση των ζυγωματικών ή του όγκου των χειλιών, ίσως εμφανίσουν φλεγμονή και οίδημα στο πρόσωπο μετά τη λήψη του εμβολίου της Modernaγια τον κορωνοϊό.

Η επιτροπή ανέφερε ότι κάποιοι από τους συμμετέχοντες στην κλινική μελέτη εμφάνισαν τέτοιου είδους παρενέργειες.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την έκθεση του FDA, ένα άτομο που εμφάνισε οίδημα στο πρόσωπο, μία γυναίκα 46 ετών, είχε κάνει ενέσιμη κοσμητική θεραπεία 6 μήνες πριν τη λήψη του εμβολίου, ενώ το δεύτερο άτομο, μία γυναίκα 51 ετών, είχε πραγματοποιήσει αντίστοιχη θεραπεία δύο εβδομάδες πριν τον εμβολιασμό.

Ένα τρίτο άτομο το οποίο είχε πραγματοποιήσει ενέσιμη θεραπεία για την ενίσχυση του όγκου των χειλιών, εμφάνισε αγγειοοίδημα (πρήξιμο) δύο ημέρες μετά τον εμβολιασμό.

Το άτομο αυτό είχε παρουσιάσει παρόμοια αντίδραση και κατόπιν εμβολιασμού για τη γρίπη στο παρελθόν.

Σύμφωνα με το FDA, η αντίδραση αυτή φαίνεται να είναι ανοσολογική αντίδραση ανάμεσα στην ανοσοποιητική απόκριση μετά τον εμβολιασμό και το υλικό του filler, και το φαινόμενο αυτό έχει αναφερθεί και μετά από φυσική λοίμωξη από κάποιους ιούς (π.χ. ιοί γρίπης).

Σύμφωνα με δερματολόγους, το οίδημα μπορεί εύκολα να αντιμετωπιστεί από το ιατρικό προσωπικό με τη χρήση στεροειδών και αντιισταμινικών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου