Breaking

Πέμπτη, 4 Μαρτίου 2021

Η Ιστορία επαναλαμβάνεται: Οι δύο στρατηγικοί σύμμαχοι Γερμανία-Τουρκία επανεκκινούν το έργο που οδήγησε στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο!

 

H Ιστορία επαναλαμβάνεται: Οι δύο στρατηγικοί σύμμαχοι και εχθροί μας, η Γερμανία και η Τουρκία, που στα τέλη του 19ου και στις αρχές του 20ού αιώνα, ενεργοποίησαν το σχέδιο κατασκευής του Σιδηρόδρομου Βερολίνου-Βαγδάτης, επανέρχονται με ένα ίδιο διευρυμένο σχέδιο: Τον σιδηρόδρομο Βερολίνου-Ovaköy-Περσικού Κόλπου.

Αυτό που πολλοί αγνοούν είναι ότι το σχέδιο αυτό, οδήγησε στην Γενοκτονία των Ποντίων και αποτέλεσε την πραγματική αιτία του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου. Με παρέμβαση των Μεγάλων Δυνάμεων δεν ολοκληρώθηκε ποτέ.

Η συμφωνία Γερμανίας-Οθωμανικής Αυτοκρατορίας

Στα τέλη του 19ου και στις αρχές του 20ού αιώνα, η Οθωμανική αυτοκρατορία ενεργοποίησε το σχέδιο κατασκευής του Σιδηρόδρομου της Βαγδάτης κάτω από γερμανικό έλεγχο, με πιστώσεις γερμανικών τραπεζών, που έγινε μια πηγή διεθνούς έντασης.

Ο σιδηρόδρομος ήταν Γερμανικής έμπνευσης καθώς με αυτόν τον τρόπο οι Γερμανοί θα αποκτούσαν πρόσβαση στις πλουτοπαραγωγικές πηγές της περιοχής από την Ινδία μέχρι το Βερολίνο.

Μη ξεχνάμε σε ποια περίοδο οι Γερμανοί κατασκεύασαν το συγκεκριμένο σιδηρόδρομο: λίγο καιρό πριν οι Βρετανοί είχαν ανακαλύψει πλούσια κοιτάσματα πετρελαίου στην τότε περιοχή της Μεσοποταμίας και ίδρυσαν την Anglo Persian Oil Company (μετέπειτα BP) αναφέρουν πηγές.

Ο ρόλος της Siemens

Η κατασκευή του σιδηρόδρομου Βαγδάτης-Βερολίνου ξεκίνησε το 1889 και ολοκληρώθηκε το 1893. Χρηματοδότης του σιδηρόδρομου ήταν ο Dr. Georg von Siemens (της γνωστής εταιρείας).

Ο Dr. Siemens ήταν ο διευθυντής της Deutsche Bank και πρόεδρος της εταιρείας του σιδηρόδρομου Βαγδάτης-Βερολίνου. Η εταιρεία είχε τίτλο «La Societe Imperiale Ottomane du Chemin de Fer de Bagdad» (Anatolian Railway Company).

Η κατασκευή του σιδηρόδρομου θα μετέτρεπε τη Γερμανική βιομηχανία σε κυρίαρχο του κόσμου…

Ας σημειωθεί ότι ο εν λόγω σιδηρόδρομος ο οποίος κατασκευάσθηκε από Γερμανούς μηχανικούς, συνετέλεσε στην ήττα της Ελλάδας το 1922 καθώς οι Οθωμανοί μπορούσαν και μετέφεραν με ευκολία πολεμοφόδια από το εσωτερικό της αυτοκρατορίας προς το μέτωπο.

Μετά την ολοκλήρωση της γραμμής στην Άγκυρα στα μέσα 1893, εκχωρήθηκε νέα άδεια για να κατασκευαστεί μια νέα σιδηροδρομική γραμμή από την Άγκυρα στο Ικόνιο (Konia), η οποία γραμμή σιδηροδρόμων ολοκληρώθηκε μέσα 1896. Οι δύο γραμμές ήταν τα πρώτα δύο τμήματα του Σιδηρόδρομου της Βαγδάτης, που σχεδιάστηκε να επεκταθεί σε μια απόσταση 2200 χλμ από την Κωνσταντινούπολη προς στη Βαγδάτη.

Τα άλλα ευρωπαϊκά έθνη, αρχικά, έδωσαν λίγη προσοχή στην κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής, ώσπου το 1903 η οθωμανική κυβέρνηση έδωσε άδεια στην «Επιχείρηση σιδηροδρόμων της Βαγδάτης», που ελεγχόταν από τις γερμανικές τράπεζες, να χτίσει τη γραμμή σιδηροδρόμων από το Ικόνιο στη Βαγδάτη.

Πραγματική αιτία του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου

Ένας σιδηρόδρομος που θα σύνδεε το Βερολίνο με τον Περσικό Κόλπο θα παρείχε στην Γερμανία μια αποδοτική σύνδεση και έναν πρόσφορο τρόπο μεταφοράς και επικοινωνίας με τις αποικίες της στην Αφρική, δηλαδή με τη Γερμανική Ανατολική Αφρική (Τανζανία) και Γερμανική νοτιοδυτική Αφρική (Ναμίμπια).

Από τη μια οι Άγγλοι θεωρούσαν την κατασκευή του έργου απειλή τα βρετανικά συμφέροντα λόγω της εύκολης γερμανικής πρόσβασης στον Περσικό Κόλπο στη συνέχεια με την αφρικανική αποικιακή ενδοχώρα και το εμπόριο με την Ινδία, από την άλλη διότι η βιομηχανία της Γερμανίας θα προμηθευόταν άφθονο και φτηνό πετρέλαιο από τη Μέση Ανατολή, δηλαδή θα ελευθερώνονταν από τους περιορισμούς που επέβαλλαν ο ισχυρός βρετανικός στόλος και η πανίσχυρη βρετανική ναυτιλία, η οποία έλεγχε τις κύριες θαλάσσιες οδούς.

Αυτός ο ανταγωνισμός, και αυτός ο πιθανός σιδηρόδρομος ήταν η ουσιαστική αιτία (παρά η ανεξήγητη σύνδεση μεταξύ μιας σχετικά ασήμαντης δολοφονίας στη Βοσνία) για τον τιτάνιο πόλεμο μεταξύ της Μεγάλης Βρετανίας και της Γερμανίας, το αποτέλεσμα του οποίου ήταν η γερμανική απώλεια όλου του ελέγχου στη Μέση Ανατολή και σε όλες τις αποικίες της στην Αφρική, όπως και ένας πολυετής φόρος στη βιομηχανική παραγωγή της Γερμανίας, όπως προέβλεπε η Συνθήκη των Βερσαλλιών.

Δεν ολοκληρώθηκε το έργο

Και τα γεωγραφικά και πολιτικά εμπόδια απέτρεψαν την ολοκλήρωση του έργου στο τμήμα μετά το Ικόνιο του Σιδηρόδρομου της Βαγδάτης πριν από τον πόλεμο που αρχίζει μέσα του 1914.

Κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης, οι τουρκικοί και γερμανικοί εργαζόμενοι εργάστηκαν για να ολοκληρώσουν το σιδηρόδρομο για στρατιωτικούς λόγους, αλλά ο πόλεμος τελείωσε προτού να μπορέσουν να ολοκληρώσουν το στόχο τους.

Το 1919, η Συνθήκη των Βερσαλλιών ακύρωσε όλα τα γερμανικά δικαιώματα στο Σιδηρόδρομο της Βαγδάτης.

Σιδηρόδρομος Ovaköy- Περσικός Κόλπος- Ευρώπη

Σύμφωνα με το νέο σχέδιο θα υπάρξει σύνδεση από την συνοριακή πύλη του Ovaköy’ με την Ευρώπη και τον Περσικό Κόλπο μέσω της Βαγδάτης. Η δεύτερη φάση του έργου περιλαμβάνει οδικό άξονα και σιδηροδρομική ένωση.

Πρόκειται για ένα δίκτυο που θα ενώσει το Βερολίνο με την Τουρκία, την Βαγδάτη και το Κουβέιτ. Θα περιλαμβάνει εκτός από σιδηροδρομική ένωση, αυτοκινητόδρομο, δίκτυο υδροδότησης και ηλεκτρικού ρεύματος!

Η συμφωνία επετεύχθη μεταξύ Ερντογάν και του Ιρακινού πρωθυπουργού Κazimi στην Άγκυρα. Το σχέδιο θα αποφέρει κέρδος 20 δισ.. δολαρίων στο εμπόριο.

Η σιδηροδρομική γραμμή ξεκινά από την Μερσίνη θα επεκταθεί προς το Κουβέιτ και το Κατάρ και άλλες χώρες του Κόλπου. Η απόσταση Ovaköy Περσικό Κόλπο είναι 1.200 χιλιόμετρα.

Οι Τούρκοι αναφέρουν τα συνηθισμένα, πως θα υπάρξει άνθηση εμπορίου με 30% αύξηση. Για να καταλήξουν στο εξής:

“Υπάρχει όμως ένα πρόβλημα στην περιοχή, αυτό με τους Κούρδους και το PKK”…

Καταλαβαίνουμε που το πάνε, έτσι;

Δείτε τον χάρτη όπως τον δημοσίευσαν

Αρθρογράφος: Βασίλης Καπούλας

WarNews247

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου