Breaking

Παρασκευή, 21 Μαΐου 2021

Σαν σήμερα το 2018, έφυγε ο αγαπημένος καλλιτέχνης Χάρρυ Κλυνν- Ο Τραμπάκουλας δεν μένει πια εδώ

Ο Χάρρυ Κλυννν δεν είναι, πια, εδώ, αλλά θα τον θυμόμαστε για πάντα, αφού άφησε εποχή – και δεν είναι κλισέ. Σαν Τραμπάκουλας, Γύφτος, Βλάχος, οδηγός Ταξί, Αστυνόμος Μπέκας και με τόσους άλλους ρόλους, έδωσε άλλη πνοή στην επιθεώρηση, στη σάτιρα, έδωσε καλλιτεχνικές ιδέες για πολλούς που σταδιοδρομούν σήμερα σε αυτό το κομμάτι.

Τα προηγούμενα χρόνια υπήρχαν πολλοί που τον κατηγόρησαν για έντονη πολιτική δράση, πολλοί τσακώθηκαν μαζί του για κάτι που είχε γράψει στα social media, ουδείς, όμως, μπορεί να παραγνωρίσει το πηγαίο χιούμορ του και το αστείρευτο ταλέντο του. Ήταν ένας καλλιτέχνης ο οποίος γέμισε θέατρα, πούλησε χιλιάδες δίσκους, έκανε show στην τηλεόραση και κινηματογραφικές παραγωγές, ζωγράφιζε, έκανε ραδιοφωνικές εκπομπές.

Για όλους εμάς , ο Χάρρυ Κλυν δεν ήταν απλά ένας «διασκεδαστής» της εποχής μας, ένας τύπος «που είχε πλάκα» και «ένας αστείος ηθοποιός». Ο Χάρρυ Κλυν, ο Βασίλης Τριανταφυλλίδης, ήταν η μεγαλύτερη πηγή γέλιου, ήταν η παρέα μας στο σπίτι, ήταν η αφορμή να μαζευτούμε οικογενειακώς στο σαλόνι δίπλα από το παλιό πικάπ, ήταν η κασέτα στο αυτοκίνητο που μας συντρόφευε στο μακρινό ταξίδι, ήταν το stand-up comedy πριν ανακαλυφθεί το stand-up comedy, ήταν οι ραδιοφωνικές εκπομπές «Αραμπάδες με Καρούλια» και «Βάσανα που’ χει η αγάπη» στο Δεύτερο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας. Ήταν ο τύπος που έκραζε και αποθέωνε τον «νεοέλληνα», ήταν το αιχμηρό πολιτικό σχόλιο, ήταν το απενοχοποιημένο μπινελίκι.

Δεν πρέπει να υπάρχει καλλιτέχνης, κωμικός, ηθοποιός, διασκεδαστής, μίμος, τραγουδιστής – πείτε όπως θέλετε, μέσα θα πέσετε – που τόσος πολύς κόσμος να έμαθε «νεράκι» όχι δυο-τρεις ατάκες του, όχι ένα κουπλέ κι ένα ρεφρέν από κάποιο τραγούδι του, όχι απλά ένα ολόκληρο σκετσάκι, αλλά ολόκληρους δίσκους. Από την αρχή μέχρι το τέλος. Να τους ακούς ξανά και ξανά χωρίς να βαριέσαι, να «συγχρονίζεσαι» απόλυτα με τα λόγια, να συζητάνε άνθρωποι και να λένε απ’ έξω, λέξη προς λέξη, κάθε απόσπασμα. Από τις «Πατάτες». Από το «Latin – Fatin». «Δοξάστε με». «Μαλακά… πιο μαλακά». «Έθνος Ανάδελφον».

Image result for χαρυ κλυν

Ο Βασίλης Τριανταφυλλίδης, ο αγαπημένος καλλιτέχνης Χάρρυ Κλυνν, άφησε την τελευταία του πνοή στα 78 του χρόνια.

Ο ηθοποιός τα τελευταία χρόνια ζούσε μόνιμα στη Θεσσαλονίκη, καθηλωμένος σε αναπηρικό καροτσάκι και με σοβαρά αναπνευστικά προβλήματα.

Ποιος ήταν ο Χάρρυ Κλυνν

Ο Βασίλης Τριανταφυλλίδης γεννήθηκε στην Καλαμαριά στις 7 Μαΐου του 1940. Καταγόταν από οικογένεια Ποντίων προσφύγων. Γονείς του ήταν ο Νίκος και η Κυριακή Τριανταφυλλίδη. Ξεκίνησε να δουλεύει από πέντε ετών για να βοηθήσει την οικογένειά του. Παρά το γεγονός πως δούλευε από μικρό παιδί, δεν άφησε το σχολείο. Δημοτικό και Γυμνάσιο πήγε στην Καλαμαριά και αργότερα στο 5ογυμνάσιο Αρρένων Θεσσαλονίκης.

Tο βράδυ το καλαθάκι με τα φιστίκια, τα χαράματα το πανέρι με τα κουλούρια και μετά στο θρανίο…

«Γεννήθηκα και μεγάλωσα στο προσφυγικό γκέτο της Kαλαμαριάς. Πρόσφυγες οι γονείς μου από τον μαρτυρικό Πόντο. Φτωχοί, πεινασμένοι και απελπισμένοι. Φτωχή, και πεινασμένη και η δική μου η γενιά. Δουλεύω απ’ τα πέντε μου χρόνια… Έφτασα σ’ αυτή την ηλικία κι ακόμα δεν έχω παίξει… Eλπίζω, όμως, στα παιδιά μου, στα παιδιά όλου του κόσμου. Aπό μικρός ήλπιζα κι έτσι μεγάλωσα… Eλπίζοντας», είχε πει.

«O Bασιλάκης ήταν πρώτος σ’ όλα» έλεγαν οι συμμαθητές του. «Kαλός ήμουν, αλλά ζιζάνιο» απαντούσε ο ίδιος. «Πείραζα τους γείτονες, τους συμμαθητές μου, τους δασκάλους μου, αλλά όλοι μ’ αγαπούσαν γιατί τους έκανα να γελάνε…».

Φωτογραφία: www.harry-klynn.gr

Τα πρώτα βήματα

Το καλοκαίρι του 1958 ετοιμαζόταν να δώσει εισαγωγικές εξετάσεις στην Iατρική σχολή του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Αλλά τα σχέδια για τον 18χρονο Βασίλη Τριανταφυλλίδη ήταν άλλα…

Η ζωή του άλλαξε όταν πήρε μέρος σε μια βραδιά ταλέντων του Γιώργου Οικονομίδη. Κέρδισε το πρώτο βραβείο και την πρόταση του Οικονομίδη να κατέβει μαζί του στην Αθήνα. Η γνωριμία αυτή ήταν κομβική. Επί τρία χρόνια ο Οικονομίδης ήταν ο δάσκαλός του.

Παράλληλα με τις δραματικές σπουδές του στη σχολή του Π. Κατσέλη εμφανιζόταν περιστασιακά σε κοσμικά κέντρα όπως το «Kάστρο», ο «Bράχος», το «Tροκαντερό», το «Άλσος» και το «Γκρην Παρκ». Στη συνέχεια άρχισε να δουλεύει σε διάφορες ταβέρνες, αναψυκτήρια και καμπαρέ. Για μια τριετία ήταν πρώτος νουμερίστας και παρουσιαστής προγράμματος.

Μετά τη συμμετοχή του σε δύο ταινίες («Γάμος αλά Ελληνικά» και «Τα 201 Καναρίνια») στις αρχές της δεκαετίας του 1960 και τις πρώτες του θεατρικές εμφανίσεις στα θέατρα Ακροπόλ και Χατζηχρήστου, άρχισε να γίνεται πιο γνωστός.

Στις ΗΠΑ και στον Καναδά

Το 1964 πήρε την απόφαση να ταξιδέψει στο Μόντρεαλ για μερικές εμφανίσεις. Δεν φανταζόταν ούτε ο ίδιος πως αυτό θα κρατούσε… 10 χρόνια. Δούλεψε στις ΗΠΑ και στον Καναδά, σε κέντρα ομογενών ως stand up comedian, ως ηθοποιός σε underground παραστάσεις και παράλληλα ήταν συγγραφέας σατιρικών κειμένων.

Για πολλά χρόνια συνεργάστηκε με το περιοδικό «Playboy», την εφημερίδα «Daily Worker», το «Village» και το «On the double». Στο Σικάγο παντρεύτηκε τη γυναίκα Χαρίκλεια και εκεί γεννήθηκε οτ πρώτο από τα τρία τους παιδιά, ο Νίκος. Στο Μόντρεαλ γεννήθηκε ο δεύτερος γιος του, ο Αποστόλης και η κόρη του Κορίνα γεννήθηκε στην Αθήνα.

Η επιστροφή στην Ελλάδα

Επέστρεψε στην Ελλάδα τον χειμώνα του 1974. Τότε άρχισε να εμφανίζεται στις μπουάτ της Πλάκας, στον «Aιγόκερω», στο «Zυγό» και στη «Διαγώνιο». Αργότερα δούλεψε στα νυχτερινά κέντρα «Διογένης», «Δειλινά» και «Στορκ». Άρχισε να γίνεται ευρύτερα γνωστός με την κυκλοφορία του πρώτου του δίσκου «Για δέσιμο», που κυκλοφόρησε από τη δισκογραφική εταιρεία Columbia το φθινόπωρο του 1978. Χάρρυ Κλυνν

Με τους δίσκους του να είναι στην κορυφή των charts και τις ταινίες του να σπάνε ρεκόρ εισιτηρίων, ήρθε και η συμμετοχή στην τηλεόραση. Κάθε εμφάνισή του «έσπαγε» τα μηχανάκια της AGB. Οι παραστάσεις του στο θέατρο κατέρριπταν κάθε εισπρακτικό ρεκόρ.

Θέατρο (από το 1985 και μετά)

«Βαζελληνίδες – Βαζέλληνες» Γ. Kαλαμίτσης, Γ. Mανιώτης, A. Aνδρικάκη, Δελφινάριο, 1985

«Πράσινα δαμάσκηνα και ψιλές ελιές», Xάρρυ Kλυνν, Γιάννης Kαλαμίτσης, Ορφέας, 1986

«Σ’ όλο τον κόσμο είναι ίδια, μα στην Ελλάδα σπάει καρύδια», Xάρρυ Kλυνν, Γιάννης Kακουλίδης, Ορφέας, 1987

«Eλλάς το καφενείο σου», Xάρρυ Kλυνν, Γιάννης Kακουλίδης, Λάκης Μπέλλος, Άλσος, 1991

«Άσπρα μούρα, μαύρα μούρα, μάνα αν αργήσω φάε», Xάρρυ Kλυνν, Γιάννης Kακουλίδης, Λάκης Mπέλλος, Άλσος, 1992

«Πίτσες μπλε», Xάρρυ Kλυνν, Γιάννης Kακουλίδης, Λάκης Mπέλλος, Bαγγέλης Mπαλαφούτης, Άλσος, 1993

«Μπρόκολα και λαχανίδες, κάποιο λάκκο έχει η φάβα», Xάρρυ Kλυνν, Bαγγέλης Mπαλαφούτης, Άλσος, 1994

«Καυκαλήθρες και τσιτσίραυλα» Xάρρυ Kλυνν – Λάκης Mπέλλος – Θεόφιλος Bερύκιος – Γιώργος Γαλίτης,σκηνοθεσία Χάρρυ Κλυνν, Άλσος, 1995.

«Εμπρός προς τα πίσω», Χάρρυ Κλυνν, Λάκης Mπέλλος, Θεόφιλος Bερύκιος, Γιώργος Γαλίτης, 1996

«Στη Χάγη και στη φέξη, ο στόλος σας να φέξει!», Α. Πυριόχος, Χ. Ρώμας, Α. Χατζησοφιά, Π. Χατζηκουτσέλης, Άλσος, 1996

«Άρμεγε λαγούς και κούρευε χελώνες», επιθεώρηση, Λάκης Mιχαηλίδης, Nτίνος Σπυρόπουλους, Mιχάλης Άνθης, Βέμπο, 1997

«Έλληνες είστε και φαίνεστε», Λάκης Mιχαηλίδης, Kώστας Tσόκαλης, Θεόφιλος Bερύκιος, Ακροπόλ, 1998

«Μίλα μου… και μανταρίνια», επιθεώρηση, Χάρρυ Κλυνν, Λάκης Μπέλλος, Γιάννης Μακρής, Γιώργος Γαλίτης, Άλσος, 1999. Η επιθεώρηση αυτή ήταν και η πρώτη interactive θεατρική παράσταση που διαμορφωνόταν διαφορετικά κάθε μέρα, ανάλογα με τις παρεμβάσεις – υποδείξεις των θεατών που επισκέπτονταν το site της παράστασης.

«Υπάρχει καλύτερη Ελλάδα… πάμε να φύγουμε», Λάκης Mιχαηλίδης, Bύρωνας Mακρίδης, Nτίνος Σπυρόπουλος, Δελφινάριο, 2000

«Ρόμπες ξεκούμπωτες», Χάρρυ Κλυνν, Ντίνος Σπυρόπουλος, Μινώα, 2001

«Πασόκεμον», Χάρρυ Κλυνν, Ντίνος Σπυρόπουλος, Αθήναιον, 2001

«Retalia Live», Χάρρυ Κλυνν, Ντίνος Σπυρόπουλος, Μινώα, 2002

«Γιάφκα πορτοκάλι» (κωμωδία), Χάρρυ Κλυνν, Ντίνος Σπυρόπουλους, Μινώα, 2003

«Καλατράβα με και ας κλαίω…», Ντίνος Σπυρόπουλος, Γιώργος Γαλίτης, Δελφινάριο, 2004

«Και φάγανε αυτοί καλά κι εμείς… χειρότερα», επιθεώρηση, Ντίνος Σπυρόπουλος, Γιώργος Γαλίτης, Περοκέ, 2005

«Αγάντα, επιθεώρηση, Χάρρυ Κλυνν, Ντίνος Σπυρόπουλος 2007

«Ένας ήρωας με παντόφλες»(κωμωδία) Αλ. Σακελάριου-Χρ. Γιαννακόπουλου 2008-2009

«Τι τους κοιτάτε ρε…»(Επιθεώρηση) Χάρρυ Κλυνν 2010

«Ουστ κοπρίτες»(Επιθεώρηση) Χάρρυ Κλυνν 2011

«Όποιον πάρει ο Χάρης»(Stand up music show) Χάρρυ Κλυνν 2012«Η αλήθεια να λέγεται» (Αυτοσχεδιαστικοί μονόλογοι με συμμετοχή κοινού βασισμένοι σε στοιχεία τεσσάρων κωμωδιών του Αριστοφάνη) Χάρρυ Κλυνν 2012-2013

«Με όπλο το γέλιο» (ONE MAN SHOW) Χάρρυ Κλυνν 2014

«Τα Λαμόγια» (Επιθεώρηση) Χάρρυ Κλυνν, Μάκης Αντωνόπουλος – Κύπρος » Θεατρο ΟΘΕΛΟΣ» 2014

Δισκογραφία

Το 1977 προτείνει στην EMI – Columbia να συνεργαστούν πειραματικά στην παραγωγή ενός σατιρικού δίσκου. Oι δίσκοι του Xάρρυ Kλυνν αποτέλεσαν ένα ιδιαίτερο στοιχείο στο χώρο της Eλληνικής δισκογραφίας. Για πρώτη φορά σατιρικοί δίσκοι φιγουράρουν στην πρώτη θέση του Ελληνικού Top Ten.

Όλοι, ανεξαιρέτως, οι δίσκοι του υπήρξαν πρώτοι σε κυκλοφορία και ακόμα τα νούμερα-ρεκόρ πωλήσεων των δίσκων του Xάρρυ Kλυνν παραμένουν ακατάρριπτα.[εκκρεμεί παραπομπή]Κυκλοφορεί ακόμα μεγάλος αριθμός από πειρατικές κασέτες με ηχογραφήματα από ζωντανές του παραστάσεις και οι ραδιοφωνικές εκπομπές «Aραμπάδες με καρούλια», «Βάσανα που ‘χει η Αγάπη» που παρουσιάστηκαν από το Δεύτερο Πρόγραμμα της Eλληνικής Pαδιοφωνίας το 1981 μαζί με τον Aντώνη Aνδρικάκη.

Αναλυτικά η προσωπική δισκογραφία του είναι η εξής:

Για Δέσιμο (1978), EMI-Columbia

Δοξάστε Με (1979), EMI-Columbia

Πατάτες (1981), EMI-Columbia

Γεώργιος Σουρής (1982), EMI-Columbia

Μαλακά… Πιο Μαλακά (1984), EMI-Columbia

Έθνος Ανάδελφον (1985), PolyGram

Τίποτα (1987), PolyGram

Natin-Fatin (1987), PolyGram

Ραντεβού με την εισαγγελία (1989), PolyGram

Αποκάλυψις (1990), PolyGram

Γρανίτα από τζατζίκι (1992), PolyGram

The (X) Κλυνν Files Ανάποδα (1998), PolyGram

Κλασσικά Ηχογραφημένα (2002), MINOS-EMI (Τα καλύτερα των 5 πρώτων δίσκων)

Οι συμμετοχές του στην δισκογραφία είναι οι εξής:

Ζήτω το ελληνικό τραγούδι (1987), MINOS

Το χαμόγελο του Τάκη (1994), UNIVERSAL

Ποντιακή Ραψωδία (1997), Vasipap

Φανταρίστικα (2001), Δίφωνο

Αποτέλεσμα εικόνας για χαρυ κλυν

Τηλεόραση

Η σχέση του Χάρρυ Κλυνν με την τηλεόραση άρχισε με πολλά διαφημιστικά σποτ, τα περισσότερα από τα οποία έχουν βραβευθεί από τα Φεστιβάλ Ελληνικής Διαφημιστικής Δημιουργίας της EΔEE. Το 1990 και για τέσσερις συνεχείς χρονιές παρουσίαζε στον ΑΝΤ1 την εκπομπή «Harry Klynn Special Shows». Στο ίδιο κανάλι το 1995 παρουσίασε ένα one man show 10 επεισοδίων με το όνομα «Πολίτης Κλυνν».

Κινηματογράφος

Σύγχυση (1960) Ταινία μικρού μήκους του Δημήτρη Γαλάτη

Γάμος αλά Ελληνικά (1964) του Bασίλη Γεωργιάδη …. αδελφός Μίνας

Τα 201 καναρίνια (1964) των Nίκου Tσιφόρου και Πολύβιου Bασιλειάδη …. Πάρις

Αλαλούμ (1982)

Made in Greece (1983) …. Γιάννης Γιαννάκης

Εις μνήμην (1984). Γυρισμένη το 1981 αλλά λογοκριμένη μέχρι το 1984

Γυναίκες δηλητήριο (1993) Εμφάνιση στην ταινία …. πρόεδρος ΕΚΚ

Βόλτα στα Σύννεφα (1994) Ταινία μικρού μήκους του Γιάννη Mπότση

Ράδιο Μόσχα (1995) του Νίκου Τριανταφυλλίδη …. μαγαζάτορας

Βιβλία

Ο Χάρρυ Κλυνν ξεκίνησε να γράφει από νεαρή ηλικία. Μόλις στα 15 του δημοσίευσε ένα ποίημά του στην εφημερίδα Μακεδονία. Μέχρι την ηλικία των 18 ετών πολλά από τα ποιήματά του δημοσιεύτηκαν σε φιλολογικά περιοδικά της εποχής. Η συγγραφική του δραστηριότητα είναι συνεχής από τότε και πολύ υλικό του δεν έχει δει ακόμα το φως της δημοσιότητας.

Τα βιβλία του που κυκλοφορούν είναι τα εξής:

Η γέρμα, (1983), Εκδόσεις Κάκτος

Αλαλούμ και πάσης Ελλάδος, (1984), Εκδόσεις Καστανιώτης

Ο Καζαμίας του Ρούλη, (1986), Εκδόσεις Κάκτος

Happy Birthday, Νίκο, (1988), Εκδόσεις Καστανιώτης

Τρυφερά αγκάθια, (1988), Εκδόσεις Καστανιώτης

Επί σκηνής, (1997), Εκδόσεις Καστανιώτης

Πόλις, 1997, Εκδόσεις Καστανιώτης

Περί, (2000), Εκδόσεις Καστανιώτης

Αναλαμβάνω την ευθύνη, 2000, Εκδόσεις Καστανιώτης

Μυθολογία κειμηλίων, (2001), Εκδόσεις Καστανιώτης

Όταν βρέχει, τα χελιδόνια πετούν χαμηλά, (2003), Εκδόσεις Καστανιώτης

Σκονισμένη ακτή, (2010), Εκδόσεις Γαβριηλίδης

Εμφύλιος Λόγος (2016), Εκδόσεις Γαβριηλίδης

Ζωγραφική

Επηρεασμένος από τον ζωγράφο πατέρα του, δημιούργησε εκατοντάδες έργα ζωγραφικής, άλλα με τον κλασικό τρόπο και άλλα με τη βοήθεια του ηλεκτρονικού υπολογιστή.

Πρώτη ατομική έκθεση: 1998 στον «Εικαστικό Κύκλο» στην Αθήνα (35 έργα μικρών και μεγάλων διαστάσεων φιλοτεχνημένα με ηλεκτρονικό υπολογιστή). Τίτλος έκθεσης: «Κόκκινη Γραμμή».

Δεύτερη ατομική έκθεση: Τον Δεκέμβριο του 2008 παρουσιάζει στο πατάρι του βιβλιοπωλείου «Ιανός» στη Θεσσαλονίκη 32 επιλεγμένα έργα (ακρυλικά και μεικτές τεχνικές σε καμβά), με τον τίτλο «Με τα χρώματα του Χάρρυ».

Τρίτη ατομική έκθεση: 7-22 Ιουλίου 2009 στο Πλωμάρι Λέσβου, στην «Αίθουσα Τέχνης Βενιαμίν ο Λέσβιος», με 20 έργα μεγάλων κυρίως διαστάσεων (ακρυλικά και μεικτές τεχνικές σε καμβά). Τίτλος της έκθεσης: «Με το χέρι στην καρδιά».

Τέταρτη ατομική έκθεση: 12-25 Νοεμβρίου 2009 στην Καλαμαριά Θεσσαλονίκης, στην «Πολυχώρος τέχνης REMEZZO», με 50 έργα μικρών και μεγάλων διαστάσεων (λάδια, ακρυλικά και μεικτές τεχνικές σε καμβά). Τίτλος της έκθεσης: «Μεταμεσονύκτιος Παράστασις».

Πέμπτη ατομική έκθεση: 14Απριλίου-8 Μαίου 2010 στην Αλεξανδρούπολη, στην «Γκαλερι ART», με 38 έργα μικρών και μεγάλων διαστάσεων (λάδια, ακρυλικά μελάνια και μεικτές τεχνικές σε καμβά). Τίτλος της έκθεσης: «ΘΙΑΣΟΣ ΧΡΩΜΑΤΩΝ».

Έκτη ατομική έκθεση: 17 Μαίου-28 Μαίου 2011 στην Καρδίτσα, στην «Γκαλερι F», με 20 έργα μικρών και μεγάλων διαστάσεων (ακρυλικά και μεικτές τεχνικές σε καμβά). Τίτλος της έκθεσης: «ΣΚΟΝΙΣΜΕΝΗ ΑΚΤΗ».

Έβδομη ατομική έκθεση: 1-10 Αυγούστου 2012 στην αίθουσα τέχνης του «Mediterranean VILLAGE hotel & spa» στην Παραλία Κατερίνης-Olympus Riviera με 20 πίνακες μεγάλων και μικρών διαστάσεων (λάδια, ακρυλικά και μεικτές τεχνικές σε καμβά). Τίτλος της έκθεσης: «ΑΠΟ ΤΟ 1 ΜΕΧΡΙ ΤΟ 20»

Όγδοη ατομική έκθεση: 22 Δεκεμβρίου 2012-4 Ιανουαρίου 2013 στην αίθουσα τέχνης του Δήμου ΔΙΟΥ-ΟΛΥΜΠΟΥ (ΛΙΤΟΧΩΡΟ) με 10 πίνακες μεγάλων και μικρών διαστάσεων (λάδια, ακρυλικά και μεικτές τεχνικές σε καμβά). Τίτλος της έκθεσης: «ΜΝΗΜΕΣ»

Αποτέλεσμα εικόνας για χαρυ κλυνΠοδόσφαιρο

Μεγάλη αγάπη του υπήρξε ο αθλητισμός και ιδιαίτερα το ποδόσφαιρο. Το 1980 ηγείται μίας ομάδας Ποντίων και φίλων του συλλόγου της γενέτειράς του, του Απόλλωνα Καλαμαριάς. Σκοπός της ομάδας αυτής ήταν η αποκατάσταση του ονόματος του ποδοσφαιρικού σωματείου.

Η προσπάθεια κρίνεται επιτυχημένη αφού η ομάδα κατά το διάστημα της προεδρίας του αποκτά γήπεδο, επανέρχεται στην Α΄ Εθνική Κατηγορία μετά από 20 χρόνια, αποκτά υποδομές, φυτώριο και γύρω της συσπειρώνει παλιούς και νέους φίλους. Ο Χάρρυ Κλυνν προχωρά και σε προτάσεις αναδιάρθρωσης του θεσμικού πλαισίου του επαγγελματικού ποδοσφαίρου και αναδεικνύεται σε ηγετική μορφή της σύγκρουσης του 1988 μεταξύ συλλόγων και πολιτείας που οδηγεί για πρώτη φορά στα ελληνικά χρονικά σε διακοπή του πρωταθλήματος.

Την εποχή εκείνη το επαγγελματικό ποδόσφαιρο περνάει νέα μεγάλη κρίση. H πολιτεία αφαιρεί τη διοργάνωση του πρωταθλήματος από την ΕΠΑΕ και την παραχωρεί στην ΕΠΟ. Ομόφωνα όλες οι ομάδες προτείνουν για πρόεδρο της ΕΠΑΕ τον Xάρρυ Kλυνν. O Xάρρυ Kλυνν αναλαμβάνει την προεδρία, αναδιοργανώνει την EΠAE, έρχεται σε επαφές με τη FIFA και την UEFA και προτείνει όρους που είναι εξαιρετικά ελκυστικοί και η πολιτεία δεν μπορεί να αρνηθεί. Το πρωτάθλημα τελικά ξαναγυρίζει στην ΕΠΑΕ. Τρία χρόνια αργότερα αποχωρεί από την προεδρία.Η πρότασή του για την καθιέρωση ημιεπαγγελματικού ποδοσφαίρου απορρίφτηκε από την πλειοψηφία των ΠΑΕ.

Πολιτική

Ο Χάρρυ Κλυνν υπήρξε πολιτικά ενεργός ακόμη και κατά τις περιόδους που δεν συμμετείχε σε κάποιον επίσημο θεσμό. Χαρακτηριστική είναι η εμπλοκή του στο θέμα της Ποντιακής ομογένειας, στης οποίας το επίσημο κίνημα προεδρεύει, καθώς και η γνωστή του πολιτική σάτιρα.

Στην πιό πρόσφατη πολιτική του δράση, μετά την εκλογή της νέας κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ τον Ιανουάριο του 2015, υπήρξε θερμός υποστηρικτής της, δια μέσου των αναρτήσεων κυρίως πολιτικών άρθρων του στο προσωπικό του ιστολόγιο, στα οποία εξέφραζε την σκληρή κριτική αντίθεσή του στις κυβερνήσεις των δύο πρώτων μνημονίων. Η στήριξη του αυτή στην νέα κυβέρνηση, παραδόξως διότι δεν συνάδει με τις πολιτικές του θέσεις πρό της ψήφισης του 3ου μνημονίου, συνεχίζεται απρόσκοπτα ακόμη και μετά την ψήφιση του νέου μνημονίου και την εφαρμογή του από τις αρχές του Σεπτεμβρίου του 2015.

Βραβεία

Έχει βραβευτεί από την Εταιρεία Ελλήνων Θεατρικών Συγγραφέων 5 φορές:

1993: Πρώτο Βραβείο Παναγιώτη Παπαδούκα

1994: Πρώτο και Δεύτερο Βραβείο Παναγιώτη Παπαδούκα

1995: Δεύτερο Βραβείο Παναγιώτη Παπαδούκα

2000: Πρώτο Βραβείο «Παναθήναια»

planetnews

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου