Breaking

Δευτέρα 18 Ιουλίου 2022

Τα μοιραία 38 λεπτά που οδήγησαν στη συντριβή του Antonov

Δευτέρα, 18 Ιουλίου 2022

Τα μοιραία 38 λεπτά που οδήγησαν στη συντριβή του AntonovΟλονύχτιες ήταν οι έρευνες κλιμακίων του Τάγματος Εκκαθάρισης Ναρκοπεδίων Ξηράς, οι οποίες θα συνεχιστούν και σήμερα Δευτέρα, για τον εντοπισμό και τη σήμανση πυρομαχικών που έχουν διασκορπιστεί από τα συντρίμμια του αεροσκάφους Antonov, το βράδυ του Σαββάτου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, μετά τον εντοπισμό και τη σήμανση των πυρομαχικών θα ακολουθήσει συγκέντρωση και απομάκρυνση ή επί τόπου εξουδετέρωσή τους. Γι' αυτόν τον λόγο αναμένεται να παραμένουν σε ισχύ μέχρι νεωτέρας οι αποκλεισμοί και η απαγόρευση της κυκλοφορίας οχημάτων και πεζών στις αγροτικές περιοχές των Αντιφιλίππων και Παλαιοχωρίου.

Διάβημα της Ελλάδας στη Σερβία για το φορτίο του αεροσκάφους

Παράλληλα, με εντολή του υπουργού Εξωτερικών Νίκου Δένδια, ο πρέσβης της Ελλάδας στο Βελιγράδι θα πραγματοποιήσει άμεσα διάβημα αναφορικά με την ανάγκη πρότερης ενημέρωσης της ελληνικής πλευράς από τη σερβική για τη φύση του φορτίου του αεροσκάφους που κατέπεσε πλησίον της Καβάλας το Σάββατο βράδυ.

 
Tα 38 μοιραία λεπτά που προηγήθηκαν

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας σε ανακοίνωσή της επισημαίνει ότι για το δυστύχημα έχει επιληφθεί η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων. 

Σύμφωνα με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, το ουκρανικού νηολογίου αεροσκάφος τύπου Antonov 12 απογειώθηκε από τον αερολιμένα της Νις στη Σερβία με οκταμελές πλήρωμα και 11,5 τόνους επικίνδυνο φορτίο.

Όσον αφορά το σχέδιο πτήσης που είχε καταθέσει στις αρμόδιες αρχές της Σερβίας, το αεροσκάφος θα πραγματοποιούσε πτήση cargo προς το Μπανγκλαντές (Ντάκα), με ενδιάμεσους σταθμούς την Ιορδανία (Αμμάν), τη Σαουδική Αραβία (Ριάντ) και την Ινδία (Αχμενταμπάντ).

Στον ελληνικό εναέριο χώρο εισήλθε στις 22:09 τοπική ώρα. Το αεροσκάφος στις 22:37 ενημέρωσε το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών - Μακεδονία ότι λόγω προβλήματος δεν θα συνεχίσει για τον τελικό του προορισμό και ότι θα γυρίσει πίσω στο αεροδρόμιο αναχώρησης.

Στις 22:42, πετώντας ανατολικά της Χαλκιδικής, ενημέρωσε τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στην προσέγγιση Θεσσαλονίκης ότι έχει πρόβλημα στον κινητήρα νούμερο τέσσερα, αναφέροντας «may day» φωτιά στον κινητήρα 4.

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) κήρυξε αμέσως κατάσταση κινδύνου με την ενεργοποίηση των σχετικών διαδικασιών που προβλέπονται. Στις 22:45 το αεροσκάφος είχε συνομιλία με τον Πύργο Ελέγχου Καβάλας και ενημέρωσε ότι κατευθύνεται για αναγκαστική προσγείωση. Αμέσως δόθηκε άδεια προσγείωσης για το αεροδρόμιο της Χρυσούπολης στην Καβάλα. Στις 22:47 το στίγμα του αεροσκάφους χάθηκε από τα ραντάρ της εναέριας κυκλοφορίας.

Η ΥΠΑ ενημέρωσε το Εθνικό Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης για την κατάσταση κινδύνου και εν συνεχεία για την απώλεια επικοινωνίας, και ξεκίνησε άμεσα η διαδικασία εντοπισμού, έρευνας και διάσωσης.

Παράλληλα, κινητοποιήθηκαν όλοι οι αρμόδιοι φορείς (Πυροσβεστική Υπηρεσία, Ελληνική Αστυνομία, Πολιτική Προστασία, Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και τοπικοί φορείς) για την απώλεια στίγματος του αεροπλάνου στην ευρύτερη περιοχή της Καβάλας.

Τα τελευταία λόγια του πιλότου πριν τη συντριβή

Ο τελευταίος διάλογος του πιλότου με τον πύργο ελέγχου είδε το φως της δημοσιότητας και, όπως προκύπτει, ο πιλότος ζήτησε αναγκαστική προσγείωση, την οποία όμως δεν πρόλαβε να πραγματοποιήσει:

Πιλότος Antonov: Έχουμε φωτιά στον κινητήρα. Προσπαθώ να τη σβήσω.

Πύργος ελέγχου: Μπορείτε να φτάσετε στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης ή της Καβάλας;

Πιλότος Antonov: Δημιουργούνται και άλλα προβλήματα στο αεροσκάφος. Θα προσπαθήσω να προσγειωθώ στην Καβάλα.

Πιλότος ελέγχου: Ενημέρωσέ μας.

Πιλότος Antonov: Χάνω το ένα όργανο του αεροσκάφους πίσω από το άλλο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου