Breaking

Πέμπτη 11 Αυγούστου 2022

«Fetrah»: Αραβική καμπάνια κατά των ΛΟΑΤΚΙ+ έγινε viral στο Twitter

 

Οι χρήστες από αραβόφωνες χώρες έχουν δημιουργήσει το δικό τους περιεχόμενο για την υποστήριξη της «Fetrah»

Στα τέλη Ιουνίου, ένας λογαριασμός εμφανίστηκε στο Twitter, το Instagram, το Facebook και το Telegram που με το όνομα Fetrah – η αραβική λέξη για το «ανθρώπινο ένστικτο».

Ο λογαριασμός ξεκίνησε ένα νήμα στο Twitter (στα αραβικά) καλώντας τους χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης να διαδώσουν το μήνυμά του: Ότι υπάρχουν μόνο δύο φύλα και ότι η ομοφυλοφιλία είναι παρεκκλίνουσα και απόρριψη της ανθρώπινης φύσης.

Ο ιστότοπος της Fetrah είναι γεμάτος με τη φράση  “No more LGBTQ+” σε τουλάχιστον δώδεκα διαφορετικές γλώσσες.

Η οπτική ταυτότητα της καμπάνιας κατά των ΛΟΑΤΚΙ+ είναι απλή: ένα ορθογώνιο που το μισό είναι χρωματισμένο έντονα ροζ και το άλλο μισό γαλάζιο, αντιπροσωπεύοντας το δίπολο των δύο φύλων.

Από την έναρξη της εκστρατείας, το ροζ και το μπλε ορθογώνιο έχει μπει σε σημαίες, φυλλάδια, βιβλία, βίντεο, memes και infographics και έχει τοποθετηθεί με υδατογράφημα σε φωτογραφίες προφίλ. Εικόνες που περιλαμβάνουν το λογότυπο δημοσιεύονται συχνά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μαζί με ένα από τα τρία viral hashtags της Fetrah.

Βέβαια η αρχική σελίδα Fetrah στο Facebook απαγορεύτηκε (αλλίμονι…) από τη Meta στις αρχές Ιουλίου, αφού συγκέντρωσε πάνω από μισό εκατομμύριο likes, ο αρχικός λογαριασμός Fetrah στο Twitter συνεχίζει να λειτουργεί σε μεγάλο βαθμό απρόσκοπτα και έχει πάνω από 75.000 οπαδούς.

Ο Lion, ο οποίος έχει δημοσιεύσει επικρίσεις για την εκστρατεία #Fetrah, παρατήρησε αυξημένο επίπεδο παρενόχλησης προς τον δικό του λογαριασμό από την έναρξη της εκστρατείας, συμπεριλαμβανομένων DMs από ανθρώπους που λένε ότι επιθυμούν να τον πετάξουν από ένα κτίριο, να τον αποκεφαλίσουν και να τον κάψουν ζωντανό.

Ποιος κρύβεται από πίσω

Η καμπάνια είναι δημιούργημα τριών Αιγυπτίων επαγγελματιών του μάρκετινγκ, μεταξύ των οποίων ο Abdullah Abbas, ένας brand strategist που έχει σχεδιάσει καμπάνιες για νεοφυείς επιχειρήσεις.

Μετά από ένα μήνα λειτουργίας των λογαριασμών ανώνυμα, τον Ιούλιο, ο Αμπάς παρουσιάστηκε ως δημιουργός, εμφανίστηκε σε κρατική εκπομπή της Ιορδανίας για να συζητήσει την επιτυχία της εκστρατείας και επέκρινε τη Meta για την απαγόρευση του λογαριασμού του.

Πολλά αραβόφωνα ειδησεογραφικά πρακτορεία στην περιοχή που κάλυψαν το Fetrah υποστήριξαν την εκστρατεία.

Η Mahsa Alimardani, μια ερευνήτρια του διαδικτύου που επικεντρώνεται στην ελευθερία της έκφρασης στη διεθνή οργάνωση ανθρωπίνων δικαιωμάτων Article 19, λέει ότι πλατφόρμες όπως το Twitter συχνά αποτυγχάνουν να συσχετίσουν το επιβλαβές περιεχόμενο όταν εξετάζουν αν υποκινεί διακρίσεις, εχθρότητα ή βία.

Οι χρήστες σε όλες τις αραβόφωνες χώρες και παγκοσμίως έχουν δημιουργήσει το δικό τους περιεχόμενο για την υποστήριξη της Fetrah. Συχνά αυτές οι εικόνες δείχνουν ετερόφυλα ζευγάρια και οικογένειες, με έναν σύζυγο και μια σύζυγο να στέκονται στην αντίστοιχη πλευρά του ροζ και μπλε μπάνερ.

Το bio του λογαριασμού  του Fetrah στο Twitter παραπέμπει σε μια δωρεάν υπηρεσία δημιουργίας εικόνων που ονομάζεται Twibbonize και η οποία επικαλύπτει οποιαδήποτε προφίλ με ένα πλαίσιο της σημαίας Fetrah και τη φράση “Υπάρχουν μόνο δύο φύλα”. Έχει χρησιμοποιηθεί πάνω από 26.000 φορές, σύμφωνα με τον ιστότοπο.

Ο Abbas δήλωσε ότι η εκστρατεία δεν έχει καμία ρητή θρησκευτική χροιά ή ρητορική, προκειμένου να προσελκύσει τους υποστηρικτές των αντι-ΛΟΑΤΚΙ+ από όλο τον κόσμο. Μια δημοφιλής εικονογραφημένη ανάρτηση δείχνει έναν άνδρα που έχει σχεδιαστεί με το στυλ των πινακίδων τουαλέτας με βάση το φύλο και κρατάει μια ομπρέλα πάνω από μια ομάδα γυναικών, για να τις προστατεύσει από ένα ουράνιο τόξο που πέφτει.


Πολλές αναρτήσεις μιλούν για τη “διάβρωση των ορίων μεταξύ ανθρώπων και ζώων” που προκαλούν οι queer άνθρωποι και την πίεση από τις δυτικές χώρες να κανονικοποιήσουν αυτό που οι αφίσες αποκαλούν “ανθρώπινη παρέκκλιση”. πιο προσεκτικά”.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου