ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
ΙΩΑΝ. ΣΩΚΟΣ
Βιογραφικά
στοιχεία
Ο Απόστολος Ι.
Σώκος γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Το 2000 πέρασε στο τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων (πρώτος
επιτυχών) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (Α.Σ.Ο.Ε.), απ' όπου και
πήρε πτυχίο. Σπούδασε, επίσης, Δημόσια Διοίκηση στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Παρακολούθησε
μαθήματα οικονομικών σπουδών στη Δανία (Copenhagen Businness School), καθώς
και στο Ινστιτούτο Εκπαίδευσης Σώματος Ορκωτών Ελεγκτών Λογιστών. Μιλά Αγγλικά
και διαβάζει λογοτεχνία στη συγκεκριμένη γλώσσα. Εργάστηκε ως στέλεχος φοροτεχνικού
γραφείου και ως κειμενογράφος σε Εταιρία Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας.
Η αγάπη του για την Τέχνη τον οδήγησε σύντομα μακριά
από το αντικείμενο των οικονομικών του σπουδών. Αναζητώντας επίμονα την κάλυψη
των δημιουργικών του ανησυχιών ασχολήθηκε ιδιαίτερα με τη συγγραφή στίχων, τη
μουσική σύνθεση και τη μουσική παραγωγή. Αποτέλεσμα αυτής της δουλειάς είναι η πολυδιάστατη
συμμετοχή του σε μουσικό άλμπουμ, που
κυκλοφόρησε από την εταιρία Final Touch. Στα ενδιαφέροντά του είναι ακόμα η Ιστορία και
ιδιαίτερα η εποχή του Μεσαίωνα.
ΠΑΛΙΜΨΗΣΤΟΝ. Το 1204 στη ζωή του Στέφανου
Καρνέζη
Ένα συναρπαστικό μυθιστόρημα στο τοπίο της
πρώτης Άλωσης
Μύθος μαστορικά αναμεμειγμένος με ιστορία, σε μια μυστηριώδη
σύνθεση που θυμίζει «Παλίμψηστον»! Αλλεπάλληλες
στρώσεις νοημάτων, όπου το ένα βρίσκεται πίσω από το άλλο, όπως στους παπύρους,
τις περγαμηνές και τους πίνακες ζωγραφικής, καθώς εκεί η δημιουργία νέων λέξεων
ή εικόνων προϋπέθετε αποκάλυψη με απόξεση και εν συνεχεία επικάλυψη με χρώμα
κάθε προηγούμενης εικόνας ή λέξης. Πρόκειται για ένα ιστορικό, ψυχογραφικό
μυθιστόρημα που εκτυλίσσεται στο σήμερα αλλά εμπλέκει δραματικά τον ήρωα σε
γεγονότα του χθες!
Ο σεναριογράφος Στέφανος Καρνέζης, Έλληνας της διασποράς με σπουδαία
διεθνή καριέρα, όταν συνειδητοποιεί
ότι η Άλωση της
Κωνσταντινούπολης από τους σταυροφόρους , ως
ιστορικό γεγονός, δεν είναι προσφιλές θέμα για τους
κινηματογραφικούς και τηλεοπτικούς παραγωγούς του Χόλιγουντ, αποφασίζει να αναλάβει
δράση, ποντάροντας στην επαγγελματική
φήμη και τέχνη του.
Έτσι, παρουσιάζει στην εταιρία που συνεργάζεται την ιδέα μιας σειράς ντοκιμαντέρ με το
συγκεκριμένο θέμα, πιστεύοντας ότι θα καλύψει καλλιτεχνικά
το ιστορικό κενό και θα ξυπνήσει συνειδήσεις. Γρήγορα, ωστόσο, διαπιστώνει ότι η
αποσιώπηση και ο αποκλεισμός του Βυζαντίου από τις μικρές και μεγάλες οθόνες
δεν αποτελούν τυχαία πραγματικότητα. Η πρότασή του όχι μόνο απορρίπτεται, αλλά
τον φέρνει αντιμέτωπο και με μια ακολουθία
τραγικών συμπτώσεων που
αναστατώνουν την ήδη ταραγμένη του ψυχική ηρεμία. Όσα ακολουθούν τον κάνουν να μην είναι
σίγουρος αν τα ζει ή τα φαντάζεται.
Η πορεία του νιώθει ότι είναι προδιαγεγραμμένη με σχέδιο άλλων· από την
Αμερική, στην Ρωσία, από εκεί στην Κωνσταντινούπολη, σε ένα περιπετειώδες
ταξίδι με περίεργα γεγονότα, απροσδόκητες καταστάσεις και άγνωστα πρόσωπα.
Μια Ρωσίδα καλλονή, μια Γαλλίδα φωτορεπόρτερ, ένας παλιός διπλωμάτης,
ένας πάμπλουτος Ρώσος αναθεωρητής και ένας πασίγνωστος πίνακας ζωγραφικής («Το
Μαύρο Τετράγωνο» του Καζιμίρ Μαλέβιτς), μια εικόνα της Παναγίας (αυτή
που θέλησε να αποκτήσει ο Δόγης της Βενετίας Ερρίκος Δάνδολος, μετά τη
λεηλασία στην Αγία Σοφία ) και ένας φυγάς αγιογράφος, τον συνδέουν κατά
αδιανόητο τρόπο με τις ίδιες του τις υποψίες.
Παράλληλα, τα άγνωστα χειρόγραφα ενός Γάλλου
ιππότη, του Ανρί ντε Μονμπάρντ (που
ως αυτόπτης μάρτυς κατέγραψε ένα ακόμα χρονικό για την Άλωση ), φτάνουν στα
χέρια του με κάθε άλλο παρά τρόπο τυχαίο.
Τα χειρόγραφα αυτά είναι μια ακόμα πλάνη ή ένα αδιάσειστο ντοκουμέντο για τα πραγματικά κίνητρα των
σταυροφόρων;
Ο Στέφανος Καρνέζης, σε μια
ύστατη προσπάθεια να βρει γαλήνη και απαντήσεις, καταφεύγει τελικά στο Άγιο
Όρος. Εκεί, τα πράγματα μπλέκονται ακόμα περισσότερο κι η περιπέτεια συνεχίζεται,
σοκάροντας και τον πιο υποψιασμένο αναγνώστη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου