Breaking

Τετάρτη 31 Ιανουαρίου 2024

Το Κίμτσι τρεις φορές την ημέρα θα μπορούσε να κρατήσει τα κιλά μακριά

 

Οι άνδρες που τρώνε kimchi 1-3 φορές την ημέρα μπορεί να διατρέχουν μικρότερο κίνδυνο παχυσαρκίας, σύμφωνα με έρευνα που χρηματοδοτήθηκε από το Παγκόσμιο Ινστιτούτο Kimchi που υποστηρίζεται από την κορεατική κυβέρνηση. Η ομάδα ανέλυσε την αυτοαναφερόμενη διατροφή περισσότερων από 100.000 μεσήλικων Κορεατών και τη συνέκρινε με τον ΔΜΣ τους, εξετάζοντας συγκεκριμένα την ποσότητα του kimchi (κορεατικά ζυμωμένα λαχανικά) που καταναλώνεται.

Οι ερευνητές λένε ότι για τους άνδρες, 1-3 μερίδες την ημέρα οποιουδήποτε τύπου kimchi σχετίζονταν με χαμηλότερο κίνδυνο παχυσαρκίας, ενώ η μεγαλύτερη πρόσληψη kkakdugi (kimchi ραπανάκι) σχετιζόταν με χαμηλότερο κίνδυνο κοιλιακής παχυσαρκίας τόσο στους άνδρες όσο και στις γυναίκες.

Λένε ότι η υπερβολική ποσότητα kimchi, πιθανότατα πάνω από πέντε μερίδες την ημέρα, συσχετίστηκε με υψηλότερο κίνδυνο παχυσαρκίας, γεγονός που θα μπορούσε να είναι αποτέλεσμα της υψηλής περιεκτικότητας σε αλάτι ή απλά αποτέλεσμα της κατανάλωσης υπερβολικής ποσότητας φαγητού.

Έως και τρεις ημερήσιες μερίδες kimchi μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο παχυσαρκίας των ανδρών

Και το ραπανάκι kimchi συνδέεται με χαμηλότερο επιπολασμό της διόγκωσης της μέσης τόσο στους άνδρες όσο και στις γυναίκες

Η κατανάλωση έως και τριών ημερήσιων μερίδων του κλασικού κορεατικού φαγητού, του kimchi, μπορεί να μειώσει τον συνολικό κίνδυνο παχυσαρκίας των ανδρών, ενώ το kimchi ραπανάκι συνδέεται με χαμηλότερο επιπολασμό του εξογκώματος της μέσης και στα δύο φύλα, διαπιστώνει έρευνα που δημοσιεύεται στο περιοδικό ανοικτής πρόσβασης BMJ Open.

Το kimchi παρασκευάζεται με αλάτισμα και ζύμωση λαχανικών με διάφορα αρώματα και καρυκεύματα, όπως κρεμμύδι, σκόρδο και σάλτσα ψαριού.

Το λάχανο και το ραπανάκι είναι συνήθως τα κύρια λαχανικά που χρησιμοποιούνται στο kimchi, το οποίο περιέχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες, βακτήρια γαλακτικού οξέος που ενισχύουν το μικροβίωμα, βιταμίνες και πολυφαινόλες.

Προηγουμένως δημοσιευμένες πειραματικές μελέτες έχουν δείξει ότι οι Lactobacillus brevis και L. plantarum που απομονώθηκαν από το kimchi είχαν δράση κατά της παχυσαρκίας. Και οι ερευνητές ήθελαν να μάθουν αν η τακτική κατανάλωση μπορεί να σχετίζεται με μείωση του κινδύνου συνολικής ή/και κοιλιακής παχυσαρκίας, η οποία θεωρείται ιδιαίτερα επιβλαβής για την υγεία.

Βασίστηκαν σε δεδομένα από 115.726 συμμετέχοντες (36.756 άνδρες, 78.970 γυναίκες, μέση ηλικία 51 ετών) που έλαβαν μέρος στη μελέτη Health Examinees (HEXA).

Η HEXA είναι μια μεγάλη, κοινοτική μακροχρόνια μελέτη της ευρύτερης Κορεατικής Μελέτης Γονιδιώματος και Επιδημιολογίας, η οποία σχεδιάστηκε για να εξετάσει περιβαλλοντικούς και γενετικούς παράγοντες κινδύνου για κοινές μακροχρόνιες παθήσεις μεταξύ Κορεατών ενηλίκων άνω των 40 ετών.

Η διατροφική πρόσληψη για το προηγούμενο έτος αξιολογήθηκε με τη χρήση επικυρωμένου ερωτηματολογίου συχνότητας κατανάλωσης τροφίμων 106 στοιχείων, για το οποίο οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να δηλώσουν πόσο συχνά έτρωγαν μια μερίδα από κάθε τρόφιμο, από ποτέ ή σπάνια, έως 3 φορές την ημέρα.

Το συνολικό kimchi περιελάμβανε baechu (kimchi λάχανου), kkakdugi (kimchi ραπανάκι), nabak και dongchimi (υδαρές kimchi) και άλλα, όπως το kimchi από χόρτα μουστάρδας. Μια μερίδα baechu ή kkahdugi kimchi είναι 50 γραμμάρια, ενώ μια μερίδα nabak ή dongchimi kimchi είναι 95 γραμμάρια.

Για κάθε συμμετέχοντα μετρήθηκαν το ύψος και το βάρος για τον ΔΜΣ και η περίμετρος της μέσης. ΔΜΣ 18,5 ορίστηκε ως λιποβαρής, φυσιολογικό βάρος 18,5 έως 25 και παχυσαρκία άνω του 25.

Η κοιλιακή παχυσαρκία ορίστηκε ως περίμετρος μέσης τουλάχιστον 90 cm για τους άνδρες και τουλάχιστον 85 cm για τις γυναίκες. Περίπου το 36% των ανδρών και το 25% των γυναικών ήταν παχύσαρκοι.

Τα αποτελέσματα έδειξαν μια καμπύλη σχήματος J, ενδεχομένως επειδή η υψηλότερη κατανάλωση συνδέεται με υψηλότερη πρόσληψη συνολικής ενέργειας, υδατανθράκων, πρωτεϊνών, λίπους, νατρίου και μαγειρεμένου ρυζιού, λένε οι ερευνητές.

Σε σύγκριση με εκείνους που κατανάλωναν λιγότερο από 1 ημερήσια μερίδα συνολικής ποσότητας kimchi, οι συμμετέχοντες που κατανάλωναν 5 ή περισσότερες μερίδες ζύγιζαν περισσότερο, είχαν μεγαλύτερο μέγεθος μέσης και ήταν πιο πιθανό να είναι παχύσαρκοι. Είχαν επίσης περισσότερες πιθανότητες να μην έχουν υψηλό μορφωτικό επίπεδο, να έχουν χαμηλό εισόδημα και να πίνουν αλκοόλ.

Όμως, μετά τη συνεκτίμηση των πιθανών παραγόντων επιρροής, η κατανάλωση έως και 3 ημερήσιων μερίδων συνολικού kimchi συσχετίστηκε με 11% χαμηλότερο επιπολασμό παχυσαρκίας σε σύγκριση με λιγότερο από 1 ημερήσια μερίδα.

Στους άνδρες, 3 ή περισσότερες ημερήσιες μερίδες baechu kimchi συσχετίστηκαν με 10% χαμηλότερο επιπολασμό παχυσαρκίας και 10% χαμηλότερο επιπολασμό κοιλιακής παχυσαρκίας σε σύγκριση με λιγότερο από 1 ημερήσια μερίδα.

Στις γυναίκες, 2-3 ημερήσιες μερίδες αυτού του τύπου kimchi συσχετίστηκαν με 8% χαμηλότερο επιπολασμό παχυσαρκίας, ενώ 1-2 μερίδες/ημέρα συσχετίστηκαν με 6% χαμηλότερο επιπολασμό κοιλιακής παχυσαρκίας.

Και η κατανάλωση κάτω του μέσου όρου ποσοτήτων kkakdugi kimchi συσχετίστηκε με περίπου 9% χαμηλότερο επιπολασμό παχυσαρκίας και στα δύο φύλα. Και η κατανάλωση 25 g/ημέρα για τους άνδρες και 11 g/ημέρα για τις γυναίκες συσχετίστηκε με 8% (άνδρες) έως 11% (γυναίκες) χαμηλότερο κίνδυνο κοιλιακής παχυσαρκίας σε σύγκριση με τη μη κατανάλωση.

Πρόκειται για μια μελέτη παρατήρησης και ως εκ τούτου δεν μπορεί να τεκμηριώσει την αιτία. Και οι ερευνητές αναγνωρίζουν ότι τα ερωτηματολόγια συχνότητας κατανάλωσης τροφίμων δεν μπορούν πάντα να προσδιορίσουν με ακρίβεια τις ποσότητες, γεγονός στο οποίο προστίθεται ότι τα ευρήματα μπορεί να μην είναι γενικεύσιμα σε πληθυσμούς αλλού στον κόσμο.

Σημειώνουν επίσης τις ανησυχίες ότι το kimchi περιέχει αλάτι, υψηλές ποσότητες του οποίου δεν είναι καλές για τη γενική υγεία, αν και το κάλιο που βρίσκεται στα ζυμωμένα λαχανικά μπορεί να συμβάλει στην αντιμετώπιση αυτού του φαινομένου, προτείνουν.

Προειδοποιούν: “Δεδομένου ότι σε όλα τα αποτελέσματα παρατηρήθηκε συσχέτιση σε σχήμα “J”, η υπερβολική κατανάλωση υποδηλώνει το ενδεχόμενο αύξησης του επιπολασμού της παχυσαρκίας. Και καθώς το kimchi είναι μια από τις κύριες πηγές πρόσληψης νατρίου, θα πρέπει να συνιστάται μια μέτρια ποσότητα για τα οφέλη των άλλων συστατικών του για την υγεία”.

 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου