
Μεγάλη συζήτηση έχει ξεσπάσει στην Πελοπόννησο μετά την προκήρυξη του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΕΕ), που αφορά τη δημοπράτηση προμελετών για τη μετατροπή των σιδηροδρομικών γραμμών Κορίνθου – Καλαμάτας και Κορίνθου – Μεγάρων σε ποδηλατόδρομο.
Η διακήρυξη, που εκδόθηκε στις 24 Σεπτεμβρίου 2025, προβλέπει την εκπόνηση προμελετών και τευχών δημοπράτησης με χρηματοδότηση ύψους 2.869.000 ευρώ (άνευ ΦΠΑ) από το Πράσινο Ταμείο. Το έργο αφορά ολόκληρη τη γραμμή από την Κόρινθο έως την Καλαμάτα και υλοποιείται στο πλαίσιο προγραμματικής σύμβασης με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Τέλος εποχής για το τρένο στην Πελοπόννησο;
Η προοπτική μετατροπής της σιδηροδρομικής γραμμής σε ποδηλατόδρομο έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις. Αν τα σχέδια προχωρήσουν, είναι σαφές ότι θα μπει ταφόπλακα στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου, που ήδη βρίσκεται σε εγκατάλειψη εδώ και χρόνια.
Η απώλεια του σιδηροδρόμου θα έχει καταστροφικές συνέπειες για:
την τοπική οικονομία,
τις εμπορευματικές μεταφορές,
τη διασύνδεση των πόλεων και χωριών,
αλλά και τον τουρισμό, καθώς η γραμμή Κόρινθος – Καλαμάτα είναι ιστορικής σημασίας.
Ποδηλατόδρομος ή υποβάθμιση;
Αν και η δημιουργία ποδηλατόδρομων ενισχύει την πράσινη ανάπτυξη, δεν παύει να εγείρει ερωτήματα:
Μπορεί η Πελοπόννησος να στερηθεί εντελώς τον σιδηρόδρομο;
Γιατί δεν εξετάζεται η αναβάθμιση και επαναλειτουργία της γραμμής, αντί της οριστικής κατάργησης;
Ποιος θα ωφεληθεί πραγματικά από το συγκεκριμένο έργο;
Η συζήτηση ανοίγει και ήδη κάτοικοι, φορείς και φίλοι του σιδηροδρόμου εκφράζουν την έντονη ανησυχία τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου