Μια διαφορετική μέθοδο για να φέρουν κοκαΐνη στην Ευρώπη, έχουν επιλέξει οι έμποροι ναρκωτικών. Η μεταφορά παράνομων ουσιών μέσω υποβρυχίων, γινόταν κυρίως από τη Λατινική Αμερική προς τις ΗΠΑ. Εδώ και λίγα χρόνια οι ναρκέμποροι έχουν αναπτύξει νέες τεχνολογίες στην κατασκευή αυτοσχέδιων υποβρυχίων, με αποτέλεσμα αυτά να μπορούν πια  να διασχίζουν τον Ατλαντικό ωκεανό με προορισμό κυρίως την Ισπανία.

Η Γαλικία στη βόρεια Ισπανία, έχει γίνει κέντρο διακίνησης κοκαΐνης στην Ευρώπη, κυρίως μέσω υποβρυχίων και ημιυποβρυχίων σκαφών, γνωστά ως «ναρκο-υποβρύχια». Αυτά τα σκάφη, συχνά κατασκευασμένα στη Νότια Αμερική, χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά ναρκωτικών από τον Ατλαντικό προς την Ευρώπη. Οι αρχές εκτιμούν ότι τουλάχιστον πέντε τέτοια σκάφη φτάνουν στη Γαλικία κάθε χρόνο.

Πριν λίγο καιρό, οι αρχές της Ισπανίας, κατέσχεσαν τρία κιβώτια με την επιγραφή «cocaina», τα οποία περιείχαν δεκάδες δέματα κοκαΐνης βάρους ενός κιλού το καθένα.

Η αξία της ποσότητας της κοκαΐνης εκτιμάται πάνω από 60.000 ευρώ ανά κιβώτιο. Η επικεφαλής της αστυνομίας τελωνείων στο Βίγο, Λάουρα Πινιέιρο, δήλωσε ότι αυτή είναι μόνο μια μικρή ποσότητα από τις κατασχέσεις του 2025, καθώς οι αποθήκες γεμίζουν γρήγορα.

00:00
07:49

 

Ο επικεφαλής της αστυνομίας τελωνείων στη Γαλικία, Φερνάντο Ιγκλέσιας, ανέφερε ότι οι διακινητές εξελίσσουν συνεχώς τα σκάφη τους, αυξάνοντας τη χωρητικότητα και την τεχνολογία τους. Η τελευταία κατάσχεση, το 2023, αποκάλυψε σκάφος με μεγαλύτερη χωρητικότητα σε σχέση με το πρώτο που βρέθηκε στην Ευρώπη το 2019.

Η διακίνηση κοκαΐνης μέσω αυτών των σκαφών αποτελεί σοβαρή πρόκληση για τις αρχές, καθώς τα σκάφη είναι δύσκολο να εντοπιστούν και να κατασχεθούν. Η συνεργασία μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών και των διεθνών οργανισμών είναι κρίσιμη για την καταπολέμηση αυτής της μορφής εγκλήματος.